Každý druhý řidič by potřeboval jiné brýle. Nejste náhodou mezi nimi?


Že je dobrý zrak základem bezpečné jízdy autem, je jednoduchý fakt. Každé přehlédnutí nebo pozdní reakce přitom mohou mít velké následky. Jak ale zjistilo nedávné měření BESIP, skoro půlka českých řidičů by potřebovala jinou korekci zraku, než jakou aktuálně používá. Řešení je přitom jednoduché: zajít k optometristovi a nechat si zrak změřit. 

Nechat si změřit zrak je úplný základ k tomu, aby člověk měl svoji oční vadu správně korigovanou. Jenže zajít jednou třeba za pět deset let nestačí, zvlášť ve vyšším věku. Vidění se totiž v čase mění. Obvykle k horšímu, ale občas se zrak i zlepší. V obou případech to ale znamená, že aktuálně nošené brýle nebo čočky nedávají očím tu podporu, kterou pro ostré vidění potřebují. Správně bychom měli k optometristovi zajít aspoň jednou za dva roky,“ říká odbornice na zrak Lucie Adámková z GrandOptical a dodává, že problém mají i lidé, kteří o své oční vadě ani nevědí. „Typicky se zrak začne kazit po pětatřicítce s tím, jak oslabuje schopnost akomodace, tedy zaostřování.“



Špatné vidění zpomalí naše reakce v autě 

Jaký dopad má nesprávná korekce zraku na bezpečné řízení? Značný. Třeba při standardní dálniční rychlosti 130 km/h urazí auto za jednu sekundu skoro 40 metrů. To, zda včas uvidíte překážku nebo přečtete ceduli, pak rozhoduje o tom, jestli se stihnete vyhnout nebezpečí nebo ne. Nejde také jen o vidění na dálku – špatné vidění na blízko zase zhoršuje čtení informací na přístrojové desce. A v neposlední řadě má špatné vidění velký vliv na celkovou únavu, zvlášť při delších cestách. K tomu je navíc potřeba přidat faktor podzimního počasí s deštěm, mlhou a časným stmíváním.

Když BESIP v minulých letech zjišťoval stav zraku řidičů, výsledkem bylo, že 71 % z nich potřebuje korekci zraku a více než dvě třetiny řidičů nebyly za poslední rok na žádné kontrole. To je varující. Kromě dioptrií se měřla také zraková ostrost. To je poměr, kterýse vychází z toho, na jakou vzdálenost přečte řádek písma testovaná osoba a na jakou vzdálenost člověk s normálním zrakem. U nás v ČR je minimální požadovaná zraková ostrost aspoň 50 %. A pod tímhle limitem byl každý šestnáctý řidič, Obvykle šlo o starší lidi. Ti by přitom vůbec za volantem neměli být! Velká část měla ostrost mezi 51 - 91 %. To je z pohledu zákona v pořádku, ale kdyby chtěli, mohli by vidět lépe.


Nezanedbávejte změny svého zraku a objednejte se na měření.


Garance 100% spokojenosti

Nejdůležitější je pro nás spokojenost našich zákazníků.
Profesionální služby, na které je spolehnutí.

  • 90denní garance měření zraku
  • Doživotní servis
  • Garance 100% spokojenosti s multifokálními brýlemi
Podrobnosti Podrobnosti

Loading...

[ErrorDialogTitle]

asdfasdfasd

Úspěch

Produkt byl úspěšně přidán do vašeho nákupního košíku