Staráte se správně o své oči?

Staráte se správně o své oči?

Prostředí

Čisticí prostředky a další chemie, záření z počítačových obrazovek, prach a znečištění ovzduší… Moderní život vystavuje naše oči mnoha věcem, které mohou vést k jejich únavě, bolestem nebo dokonce poškození. Povědomí o těchto každodenních rizicích a o tom, jak jim předcházet, je důležitým krokem k udržení či zlepšení zdraví očí.

 

Kutilství a pracoviště

Pokud jste fanouškem kutilství nebo trávíte čas v dílně, je ochrana očí důležitým faktorem bezpečnosti a ochranné brýle jsou zcela na místě. Cizí tělesa, jako je dřevěná tříska nebo kousek kovu, mohou velmi snadno poškodit měkkou tkáň oka, což může vést k dlouhodobým problémům se zrakem. Podceňovat byste neměli ani ochranu před prudkým světlem, ať už je přírodní nebo umělé.

Pokud přímo pracujete v nebezpečném prostředí, ujistěte se, že váš zaměstnavatel poskytuje odpovídající ochranu očí.

Slunce

Sluneční záření, respektive jeho UV část (což jsou vlny s nejmenší délkou do 400 nm) nedělá našim očím vůbec dobře. Pokožku jsme zvyklí chránit krémem s dostatečným ochranným faktorem, stejně tak bychom měli chránit i zrak. UV filtr přitom můžeme mít i v klasických dioptrických brýlích bez zatmavení, stejně tak si můžeme nechat vyrobit sluneční dioptrické brýle.  

 

Obrazovky

V průměru až osm hodin denně – a mnohdy i víc – strávíme zíráním na obrazovky. Při delším používání elektronických zařízení ale dochází k namáhání očí. Chcete-li zabránit únavě zraku, postupujte podle pravidla 20-20-20. Udělejte si přestávku každých 20 minut a po dobu 20 sekund se dívejte na něco 20 stop (6 metrů) daleko. Doporučujeme také skla s modrým filtrem.

Zdravá strava pro zdravé oči

Každý ví, že zdravá a vyvážená strava je dobrá pro naše tělo. Stejně tak je prospěšná i pro naše oči.

A na co bychom měli myslet? Třeba na antioxidanty, jejich dobrým zdrojem je zelenina. Kapusta, brokolice, špenát, paprika, pórek… Stará přísloví doporučují pro dobrý zrak mrkev, která je zdrojem beta-karotenu a luteinu. V jídelníčku by si své místo měly najít i omega-3 mastné kyseliny, které najdeme třeba v rybách. V neposlední řadě bychom měli pít dostatek vody a nepřehánět to s alkoholem.

Tyto stránky používají k poskytování služeb cookies. Pokračováním v prohlížení vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více informací. Souhlasím